10 niesamowitych fotografów znalezionych na Facebooku


Cześć!
To już kolejny wpis z inspiracjami,dziś skupimy się na delikatnych i klimatycznych kobiecych portretach i przepięknych zdjęciach dzieci. Wpis dla tych,którzy w okresie świąt szukają inspiracji bądź zajęcia dla zabicia nudy :) 
Poprzednio pisałam już o profilach na Instagramie, które Cię zainspirują oraz pokazywałam zestaw moich ulubionych minimalistycznych ujęć,które gromadziłam przez lata  , teraz nadszedł czas na niezwykle utalentowanych fotografów.
Nie przedłużając zapraszam do obejrzenia tych cudownych fotografii!



Jako,że portrety to mój ukochany typ zdjęć na pierwszy ogień idzie fotografka specjalizująca się właśnie w tej dziedzinie,która jak sama o sobie pisze kocha piegi i ...sushi :) Uwielbia śmiać się,poznawać nowych ludzi,obrabiać zdjęcia i oczywiście jeść! Pochodzi z Seattle a na co dzień pracuje głównie na Canonie 5D Mark II i obiektywie 85mm f/1.2.



Wydaje mi się,że tej Pani nie trzeba zbytnio przedstawiać :) Pochodząca z Rosji Katerina to absolutna mistrzyni w zdjęciach portretowych ze zwierzętami!
Węże,niedźwiedzie,lisy,tygrysy,wielbłądy,lamy,owce-to żaden problem! Niezależnie od fotografowanych istot zawsze wyczaruje niezwykły,bajkowy klimat :)



Jak dla mnie czysta magia! Nie znam drugiej osoby,która nadawałaby zdjęciom dzieci tak fantastyczny klimat i urok :) Pochodząca z Moskwy Elena jest zdecydowanie mistrzynią w swoim fachu!




Styl...to słowo w 100% określa czym tak Pani wyróżnia się spośród setek tysięcy fotografów,bazujący na doborze często kontrastujących ze sobą kolorów(które jakimś cudem idealnie ze sobą współgrają),znakomicie uchwyconym ,,miękkim'' świetle (co jest również zasługą odpowiedniej obróbki) oraz pięknie rozmytym tle pozwalającym skupić wzrok na najważniejszym elemencie kompozycji czyli najczęściej dzieciach,rudowłosych dziewczynkach bądź kobietach w ciąży. Lisa na co dzień mieszka na wsi w północno-zachodniej Arizonie z mężem i 10 dzieci.Jeśli chodzi o fotografię jest samoukiem,pracuje jedynie ze światłem zastanym, a od początku swojej fotograficznej przygody jest wierna  Canonowi.Jest także laureatką wielu prestiżowych nagród,doczekała się  międzynarodowych wyróżnień i publikacji swoich zdjęć,pomimo iż fotografuje ,,dopiero'' od 2008 roku.



Przyznam szczerze,że pokochałam jej fotografie odkąd zobaczyłam zdjęcie z pleneru ślubnego na łące pełnej fioletowych kwiatów (środkowe u góry).To właśnie śluby są specjalnością tej fotografki,jak sama mówi ,,Jeśli miałabym jednym słowem określić klimat, jaki towarzyszy sesjom ślubnym i plenerom, to będzie to właśnie słowo romantyczny – czyli uwrażliwiony na duchową stronę świata, pełen tajemnicy i delikatności, przeczący mechanice współczesnego świata.''Moim zdaniem ten opis idealnie odzwierciedla twórczość Pani Klaudii.A moim skromnym zdaniem portrety wychodzą jej równie znakomicie co współpraca z parami młodymi :)



Młoda polska fotografkach,pracująca głównie w Warszawie i Trójmieście,która potrafi sworzyć na swoich zdjęciach iscie baśniowy klimat.Jestem pod wielkim wrażeniem jej prac i nawet nie wiem jak mogłabym to ująć w słowa,powiem jedynie że wystarczy zerknąć na pierwsze zdjęcie na jej stronie,aby sie zakochać :)



Również baśniowo,a jednak inaczej :) Zdjęcia Pani Asi Matysiak są bardzo przemyślane,klimatyczne ale przy tym wyróżniają się  niezwykłą delikatnością,patrząc na nie czujemy,że opowiadaja jakąś historię.Jestem pod wrażeniem tak spójnego,wykwintnego stylu.



Jeden z moich ulubionych ,,fejsbukowych'' fotografów, twórczość tego 28-latka pochodzącego z Włoch cechuje olbrzymia różnorodność. Z każdym ujęciem zaskakuje mnie sposób,w jaki wykorzystuje światło i kolory,aby uzyskać niesamowity efekt :)Jego specjalizacją są portrety i fotografia konceptualna.
Najciekawsze jest to,że fotografia nie jest jego pracą,bo na co dzień jest...dietetykiem,jednak jak sam przyznaje zajmuje ona bardzo ważne miejsce w jego życiu.
P.S Obejrzyjcie koniecznie jego najnowsze zdjęcia,ja jestem zachwycona! A dla fanów filmików w prezencie backstege z sesji z wilkiem(1 zdjęcie u góry) https://www.facebook.com/alessioalbiphotography/videos :)



Zastanawiacie się może skąd w tym zestawieniu wzięła się 22-letnia dziewczyna,zapewne nie znana jeszcze szerszemu gronu?Już wyjaśniam :) Otóż jej fotografie urzekły mnie do tego stopnia,że nie potrafię przejść obok nich obojętnie.Lubię kiedy fotografie mają ,,klimat'',kiedy obróbka podkreśla w nich to co najlepsze i nadaje charakteru a zdjęcia na fejsbukowym profilu utrzymane są w jednorodnym stylu,przy zachowaniu mnogości form i barw.Moim zdaniem te cechy idealnie opisują jej twórczość i życzę jej jak najwięcej sukcesów! :)



Miejsce 10!
Jak się okazało tutaj miałam najtrudniejszy wybór,bo pretendentów do tego miejsca było nie mało,ale jako zwieńczenie tego wpisu postanowiłam wyróżnić Annie Mitova. Podobnie jak Elena Shumilova zajmuje się fotografią dzieci dodając od siebie nieco magii:) Jednak na tym podobieństwa się kończą,bo dzieci na zdjęciach tej Pani są mocno wystylizowane w niezwykle eleganckie stroje i mają...makijaż!Kilkuletnie dziewczynki ubrane zazwyczaj w wielkie,widowiskowe suknie rodem z epoki wiktoriańskiej są dość niecodziennym widokiem jeśli chodzi o sesje dziecięce,jednak efekty bywają zadziwiające!Początkowo sama miałam mieszane uczucia co do jej twórczości,jednak zdjęcie dziewczynki w brązowej sukni otoczonej przez mnóstwo motyli(pierwsze u góry) skradło moje serce.:) 


Brawa dla tych,którzy dotarli do samego końca(nawet jeśli oglądaliście tylko obrazki) :P
Dajcie znać czy twórczość któregoś z powyższych fotografów przypadła wam go gustu,a może byłby ktoś chętny na część drugą (za jakiś czas)? 
A może macie swój fotograficzny autorytet/ulubionego fotografa,którym chcielibyście się ze mną podzielić? Czekam na Wasze komentarze :)

11 komentarzy:

  1. Niezwykle inspirujące osoby! Część z nich obserwuję już od pewnego czasu i stale mnie zaskakują swoimi pracami. :)
    Z takich moich fejsbukowych odkryć mogę polecić obejrzenie zdjęć Anity Anti i Kyle Thompsona. U Kyle'a nie znajdziesz kobiecych i delikatnych kadrów, ale galeria jest bardzo inspirująca. C:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za polecenie,chętnie obejrzę ich prace :)

      Usuń
    2. Sprawdziłam i muszę powiedzieć,że są fenomenalni! Zdjęcie Kyle'a to trochę nie moja estetyka ale za to Anita Anti trafia na moją listę ulubieńców! :D

      Usuń
  2. Dziękuję Ci ogromnie za ten post! <3 Uwielbiam odkrywać takie nowości. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam się na przyszłość,postów w tym stylu na pewno będzie więcej :)

      Usuń
  3. świetny post! <3 bardzo fajne zestawienie. Sporo fotografów stąd od dawna obserwuję. Niesamowite jaką magię potrafią stworzyć na swoich zdjęciach, wszystkie doskonałe pod każdym względem. Ogromna dawka inspiracji, ale też motywacji do działania i tworzenia własnych małych, fotograficznych "cudów" ! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy8/02/2016

    Cześć :) Tu Angelika Żeleźnicka. Trafiłam przed chwilą na ten artykuł i...jestem wzruszona. Dziękuję Ci bardzo za tak przemiłe słowa! :) To niesamowite wyróżnienie zobaczyć swoje nazwisko wśród tych, których osobiście podziwiam. Osobiście polecam Ci także fotografie tych, których bardzo lubię:
    https://www.facebook.com/AgataKulawiecFotografia/?fref=ts
    https://www.facebook.com/agatasergephotography/?fref=ts
    https://www.facebook.com/swiatlopoglad/?fref=ts
    Jeszcze raz Ci dziękuję i serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialny post ! Przyznam, że większość osób z tej listy kojarzę, ale pare osób jest dla mnie nowością - lecę oglądać :) !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę,że Ci się spodobał :) W zanadrzu mam jeszcze przynajmniej kilku bardzo ciekawych fotografów,również znalezionych na Facebooku tym razem przede wszystkim z kategorii zdjęć fine-art,bajecznych i trochę mrocznych,więc myślę,że za jakiś czas napiszę kontynuację tego wpisu.Póki co niestety zimowa sesja egzaminacyjna wysysa ze mnie całą energię i czas,wiec najprawdopodobniej zajmę się tym dopiero w lutym lub marcu ;(

      Usuń